Ajattele millaista olisi jos voisi työkseen istua Pantone-tuolilla ja seurata kuumimpia trendejä ennen muita. Aika ihanaa varmaan ja samaa mieltä tuntui olevan Urban Viewn omistaja Antti Rimminenkin. Antin päivät täyttyvät nimittäin kauden väreistä, upeista lehdistä, kauniista katalogeista, inspiroivista trendiennusteista ja useista erilaisista asiakkaista.

 

Urban View on luovan alan ammattilaisten mekka, joka edustaa trenditoimistoja, välittää ammattilehtiä, oheismateriaalia ja värijärjestelmiä suunnittelun, markkinoinnin sun muun tueksi. Tämä kaikki löytyy kompaktin kokoiselta showroomilta Merimiehenkadulta Punavuoren sydämestä. Paikasta, jonne voisin ilomielin pesiytyä vaikka viikoksi.

urban_03

Käväisin hiljattain kyseisellä showroomilla nauttimassa muutaman Pantone-mukillisen kahvia ja aimo annoksen inspiraatiota. Erilaisten katalogien, värimallien, huikeiden lehtien ja erikoisten laitteiden lisäksi paikan päältä löytyy tietysti myös värijärjestelmien kuninkaan, Pantonen oheistuotteita. Vaikka kyseessä on oikeasti huippuunsa hiottu ammattilaisapuväline, on näistä värikoodatuista purkeista ja puteleista tullut ihan oma kulttinsa. Melkein mitä tahansa löytyy nykyään Pantone-versiona tuoleista aina joulupalloihin asti ja nämä tuotteet tuntuvat vetoavan muihinkin kuin niiden kanssa työskenteleviin.

urban_04

Trendiennusteet ja niihin liittyvä materiaali ovat myös aivan oma maailmansa. Paksuja kansioita toisensa jälkeen täynnä fiiliskuvia, moodboardeja, kangasnäytteitä, värikarttoja ja teknisiä piirroksia. Tavallisena kuluttajana ei tule aina edes ajatelleeksi miten suuri koneisto yksittäisen tuotteen takana jyllää, saati sitä miten eri aikataulussa trendien kanssa työskentelevät elävät meihin tallaajiin verrattuna. Kun ostan sen mustan topin Gina Tricotista tai Lumenen ripsivärin Sokokselta tänään, on niitä saatettu kehitellä alunperin jo kaksi vuotta sitten. Antti nauroikin, että hänen on välillä vaikea muistaa mikä sesonki on menossa juuri nyt vaikkapa jotain luentoa varten kun itse on päivittäin töissä myymässä jo vuoden kahden päähän sijoittuvia sesonkeja.

urban_05

Kahvinjuonnin lomassa pääsin myös testaamaan yhtä värikarttabisneksen oheistuotetta, joka ainakin minun teen edelleen muistiinpanotkin käsin -maailmassani tuntui melkoiselta scifi-leffan rekvisiitalta. Pantone valmistaa nimittäin myös pientä, puolikkaan kännykän kokoista laitetta, jolla voit skannata minkä tahansa pinnan ja masiina antaa sinulle pinnan sävyä lähinnä olevan Pantone-värikoodin. Minun laukkuni harmaa olisi Pantone-värinä siis numero 7538 C. Uskomatonta mutta totta!

urban_06

Kaiken tämän lisäksi Urban Viewn lehtihyllykin oli melkoisen vaikuttava. Antilla on myynnissä kattava valikoima ammattilehtiä monilta eri aloilta mutta kavalkadissa keskitytään näyttävimpiin painoksiin ja siihen mitä muualta ei saa. Minua jäi ainakin kutkuttamaan esimerkiksi tämä ainoastaan Urban Viewsta saatava Gallery.

urban_07

urban_08

Vaikka ennusteet ja väriviuhkat kiehtovia ovatkin, uskon, että teitä kiinnostavat kovasti myös nämä oheistuotteet, jotka ovat vallanneet nekin showroomilta ison palasen. Oma aiemmassa postauksessa vilahtanut Pantone-termarini* on juuri täältä ja valikoimaa löytyy niin värien kuin mukimallienkin kanssa laidasta laitaan. Termarin lisäksi ainakin omassa käytössäni aivan hittituote on Pantonen käyntikorttikotelo*. En voisi kuvitella omalle kortilleni mitään sopivampaa säilytyspaikkaa!

pantonepantone

Showroom on auki sopimuksen mukaan joten jos mukit ja muut ihanuudet jäivät kutkuttamaan, älä epäröi laittaa sähköpostia tai vilkaise nettisivuilta löytyvään verkkokauppaan. Ja ehkä täällä minunkin tontillani kannattaa pysyä kuulolla, luvassa on nimittäin jotain teemaan sopivaa teillekin.

urban_10

 

///

Urban View
Urban view facebookissa

*termosmuki ja käyntikorttikotelo saatu blogin kautta