Syksy on saapunut, aamuisin sormet kaipaavat lämmikettä ja illat ovat jo pimeitä. En ole ehtinyt seurata edelläkävijöitä tai kauden sesonkituotteita mutta oman syksyni kulmakivet ovat jo selvillä ja ne ovat tässä. Mukana myös täsmävinkit niiden soveltamiseen sinun elämässäsi.

kirjat

1

Kirjat

Lukeminen on minulle tapa rentoutua, tyhjentää pää tai saada uusia ideoita. Instagramin puolella on jo toista vuotta käynnissä myös Kirjapäiväkirjat-projekti, jossa kuvaan jokaisen vuoden aikana lukemani kirjan. Tänä syksynä aion antaa entistä enemmän aikaa lukemiselle. Minusta on ihanaa lukea erilaisia kirjoja ja hyödynnänkin sekä kirjaston, että erilaisten kierrätyspisteiden valikoimaa säännöllisesti. Kaikkein parasta on lukea jotain oman vakiogenren ulkopuolelta.

Kokeile kotona: Pyydä ystävääsi lainaamaan sinulle viimeisin lukemansa kirja.

mattahuulipuna

2

Synkkä huulipuna

Syksy tuo kauppoihin usein enemmän omaa silmää miellyttäviä sävyjä niin kosmetiikkaan kuin garderobiinkin. Tänä syksynä minua kutkuttavat erityisesti tummat, jopa mustat huulipunat. Mieluiten vielä mattapinnalla. Näissä on ripaus teiniaikojen goottihenkeä, kiehtovaa minimalistisuutta yhdistettynä muuten hyvin kevyeen yleismeikkiin ja tiettyä itsetietoisuutta, jota kaipaan kovasti lisää.

Kokeile kotona: NYXin Soft Matte Lip Creamia saa todella monessa sävyssä eikä hintakaan päätä huimaa.

raakalakritsijauhe

3

Raakalakritsijauhe

En enää muista mihin tähän alunperin törmäsin mutta ostettuani oman purkin olen pysyvästi koukussa. Minut tunnetaan lähipiirissä erikoisten makuyhdistelmien ystävänä ja tämä mustanpuhuva purkki on vienyt etenkin pikahätävarasörsselini aivan uudelle tasolle. Erilaisten rahka- ja jogurttiyhdistelmien lisäksi tätä voi käyttää käytännössä mihin vain. Eilen harmikseni ostamatta jäänyt popcorn-karamelli-lattekin (kyllä, sellaista ON olemassa!) sai varteenotettavan kilpailijan raakalakritsikahvista kotipressopannulla keitettynä.

Kokeile kotona: Bongaa maustehyllystä ja sekoita vaikka rahkan ja kirsikkahillon kanssa.

takeadeepbreath

4

Hengittäminen

Tämä on itsestäänselvyys, joka usein unohtuu. Kun ahdistun tai stressaannun, unohdan usein hengittää kunnolla. Pulssi nousee ja tämä toiminto muuttuu pinnalliseksi, aivan kuin ajatuksetkin, jotka eivät saa tarpeeksi happea. Olen tehnyt viime aikoina paljon töitä stressinhallinnan ja keskittymisen kanssa. En edelleenkään ehdi joogatunnille tai meditoi aamuisin mutta parinkin minuutin pysähtyminen vain hengittämään auttaa kummasti molempia edellä mainittuja. Philosophyn osuvasti nimetty Take a deep Breath lupaa tarjota iholleni samaa ja se onkin kiilannut kasvovoiteideni kärkikastiin.

Kokeile kotona: Molempia.

 

*Liv Strömquistin kirja, IsaDoran huulipuna ja huultenrajauskynä sekä Philosphyn voide saatu