Pitkäaikainen yhteistyö on usein hedelmällisempää kuin pikarykäisy. Kun tuntee ja tietää asiakkaan, on helppo toimia ja ideoida lisää. Toisaalta se antaa myös asiakkaalle varmuuden. Voit luottaa siihen, että sitä saat mitä tilaat. Hello honey -hunajabrändi ei ole suinkaan ainoa asiakkaistamme, joka palaa kerta toisensa jälkeen takaisin siinä vaiheessa, kun tarvitaan jotain lisää. Tällä kertaa otimme hieman päivitettyjä promokuvia.

 

Pitkäjänteisyys näkyy meillä myös siinä, että otamme uusia asiakkaita vastaan melko valikoiden. Sisään pääsevät ne hankkeet ja ihmiset, joille koemme meillä olevan aidosti annettavaa. Tätä hunajabrändiä rakensimme alusta asti, jopa nimi taisi lopulta syntyä täällä meillä Kaapelitehtaalla asiakkaan kanssa yhteisen aivomyrskysession aikana.

Mitä aikaisemmassa vaiheessa olemme suunnittelussa mukana, sitä paremmin voimme antaa kaiken osaamisemme käyttöön. Vaikka ulospäin usein näkyvätkin logot, pakkaukset, kuvat tai muut visuaaliset lopputulokset, käydään taustalla myös monenlaista muuta yrityksen tai brändin rakentamiseen liittyvää keskustelua. Osaamista ja tietoa on kertynyt vuosien varrella mm. somemarkkinoinnista, viestinnästä, logistiikasta, verkossa myymisestä, blogiyhteistöistä, jälleenmyynnistä, hinnoittelusta ja monesta muusta yrityksen toimintaan liittyvästä asiasta. Pyrimmekin antamaan visuaalisen suunnittelun rinnalla myös kokonaisvaltaista mentorointia niissä asioissa, joista meiltä osaamista löytyy tai joihin sitä kussakin hankkeessa eniten kaivataan.

Hello honey on aivan poikkeuksellinen brändi ylipäätään. Kyseessä on kotimaista, lähituotettua hunajaa, jota omistaja tarhaa itse! Ihan käsittämättömän hienoa! Tämä on yksi niistä asiakkaista, joka sai minut innostumaan heti ensimmäisestä viestistä alkaen ja samalla tietysti malliesimerkki siitä, millaisia asiakkaita toivon meille löytyvän. Kun kaikilla on palo tehdä parasta mitä irtoaa, on lopputuloskin sen mukainen. Saatan olla jäävi sanomaan, mutta on muuten parasta hunajaa, mitä olen ikinä maistanut. Enkä ole suinkaan ainoa, joka on tätä mieltä. Näiden meillä suunniteltujen pakkausten sisältö kun on palkittu mm. Uudenmaan parhaana hunajana viime vuonna.

Tuotekuvissa meillä on ollut alusta asti melko tummasävyinen lähestymistapa. Tällä kertaa otimme vaaleampiakin kuvia, jotta viestintään saadaan variaatiota. Hello honeyn musta pakkaus on aivan poikkeuksellinen hunajarintamalla ja sen lisäksi, että se näyttää upealta, se myös suojaa sisällä kirkkaassa lasipurkissa olevaa elintarviketta. Parhaimmillaan suunnittelu onkin sitä, että visuaalisuus kohtaa funktionaalisuuden.

Sammakko Kustannus tarjosi meille myös kuvauksiin maailmanlaajuisen bestsellerin eli Rupi Kaurin Maitoa ja hunajaa -teoksen**. Hauskana yksityiskohtana löysin sen saavuttua, samalla viikolla kirpparilta myös kirjan englanninkielisen painoksen. Kuviin päätyivätkin lopulta molemmat. Kirja on sekä visuaaliselta ilmeeltään että nimeltään kuin match made in heaven tällaisiin promokuviin. Upeat astiat puolestaan ovat Hello honeyn perustajan, Noran, löytö täältä Kaapelilta ja nehän ovat tietysti Raaka Rå -merkin Leena Kouhian käsialaa. Vaikka pääpaino kuvatessa onkin tuotteessa, jota kuvataan, on aina ilo kuvata jotain näin hyvin yhteensopivaa siinä samalla.

Toivottavasti tulevaisuus tuo tullessaan vielä monta näin hauskaa kuvaussessiota ja näin inspiroivaa asiakasta!

//

Hello honey

Sammakko Kustannus

Raaka Rå

Last Tuesday Oy

 

** kirja saatu kuvauksia varten